Deel dit artikel
-

KLM bouwt sociale campagne om Repudo heen

Voor de nieuwe campagne voor de KLM Werelddeal Weken zet de Nederlandse vliegtuigmaatschappij de startup Repudo in om tickets weg te geven voor een reis naar diverse wereldsteden of Europese bestemmingen. In een team van vier vrienden, moeten de deelnemers via de mobiele locatiegebaseerde applicatie van Repudo, in Nederland op zoek naar de prijzen.

Met de start van de KLM Werelddeal Weken, waarbij de vliegtuigmaatschappij korting geeft op bepaalde bestemmingen, is er ook een bijbehorende wedstrijd. Zo kunnen deelnemers vier tickets winnen naar New York, Kuala Lumpur, Miami, Johannesburg of Dubai.

Met Repudo kan gebruiker kan een digitaal bericht ergens plaatsen voor één persoon of voor iedereen. Met de app kan via de mobiel op bijvoorbeeld Utrecht Centraal een digitaal bestandje, zoals een MP3, worden achterlaten. De ontvanger haalt deze fysiek op bij de locatie en kan het nummer vervolgens of via Repudo verder verspreiden, maar niet kopiëren of doorzetten naar bijvoorbeeld Facebook. Op die manier moet online schaarste gecreëerd worden. De applicatie werkt met gps, waardoor de gebruiker op een kaart kan zien waar de pakketjes zich bevinden.

KLM gebruikt de dienst als adverteerder. Dat doet de vliegtuigmaatschappij door in Nederland op 7.500 locaties een zogenoemde Repudo te plaatsen die de deelnemers moeten ophalen. Er zijn tickets te winnen naar een internationale bestemming, maar ook retourvluchten naar Europese steden of vouchers voor de business lounge van KLM op Schiphol.

Na aanmelden moet de deelnemer drie andere vrienden aanwijzen, eventueel via Facebook of Twitter, om een team vol te maken. De deelnemers moeten vervolgens de applicatie van Repudo installeren om daadwerkelijk mee te kunnen doen.

Het verdienmodel is gebaseerd op adverteerders. Eerder werkte Heineken al met Repudo, maar ook Interpolis zette de dienst in. KLM is een volgende grote speler die Repudo uitprobeert. Repudo ging in januari van start. Sinds de oprichting haalde de Nederlandse startup een miljoen investeringsgeld binnen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Rob

Het systeem Repudo is leuk. Doordat het nieuw is zijn er helaas nog enkele technische kinderziektes. De communicatie tijdens deze campagne mag vanuit Repudo en KLM beter. Ik heb mijn ervaringen omschreven op mijn blog: http://robvandenborne.com/lifestyle/waar-is-eva-wijman-winnares-klm-vind-de-wereld-deal-actie

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond