Deel dit artikel
-

KLM breidt dienstverlening via Twitter en WeChat uit

KLM maakt met ingang van vandaag de boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus beschikbaar voor haar passagiers op Twitter en WeChat in tien verschillende talen.

Klanten kunnen bovendien dag en nacht direct contact opnemen met het socialmediateam van KLM via Twitter en WeChat.

De nieuwe service is beschikbaar voor alle KLM-klanten die tickets boeken of inchecken via KLM.com en ervoor kiezen om informatie te ontvangen via Twitter of WeChat. De dienst wordt vandaag uitgerold en zal de komende weken steeds breder beschikbaar komen.

KLM heeft ruim 2,2 miljoen volgers op Twitter en ziet wekelijks meer dan 25.000 mentions. In september 2014 opende KLM het WeChat-kanaal om klanten 24/7 bij te kunnen staan met ondersteuning, nieuws en aantrekkelijke aanbiedingen. WeChat is met 938 miljoen actieve gebruikers per maand het grootste socialmediaplatform van Continentaal China. KLM heeft meer dan 120.000 volgers en ontvangt wekelijks ruim 6.000 vragen op WeChat.

Vorig jaar introduceerde KLM vluchtinformatie via Facebook Messenger. Inmiddels hebben al meer dan 1,4 miljoen klanten hun KLM-vluchtdocumenten en -statusupdates via Messenger ontvangen en wordt 10 procent van alle online KLM-boekingsbevestigingen en 15 procent van alle online KLM-instapkaarten via deze dienst verstuurd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond