Deel dit artikel
-

KLM chat via Facebook Messenger in Japan, Zuid-Korea en Zuid-Afrika

Facebook Messengergebruikers op KLM.com in Japan, Zuid-Korea en Zuid-Afrika kunnen voortaan via Messenger customer chat vragen stellen aan een KLM-medewerker. De klant wordt op deze manier geholpen bij onder meer het boeken van tickets, het aanpassen van boekingen en bij vragen over bagage.

“Klanten gebruiken Messenger veelvuldig om vragen te stellen aan KLM. De integratie van Messenger customer chat in KLM.com maakt het voor klanten nog makkelijker om een persoonlijk antwoord van KLM te krijgen en deze terug te lezen op elk gewenst moment,” stelt KLM in een persverklaring.

De pilot start kleinschalig en is beschikbaar op de Japanse, Zuid-Koreaanse en Zuid-Afrikaanse markt in het Japans, Koreaans en in het Engels. Voor bezoekers die Messenger customer chat willen gebruiken verschijnt op relevante KLM.com pagina’s een ‘chat now-button’ op het moment dat er een service agent beschikbaar is. Uit de pilot moet blijken hoe de dienst in de toekomst verder wordt uitgerold. In zes West-Europese landen (waaronder Nederland) heeft KLM al een directe chatfunctie op KLM.com die via de website zelf wordt aangeboden. Met de chatservice via Messenger brengt KLM de sociale media-integratie naar eigen zeggen weer een stap verder.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond