KLM gaat communiceren via WhatsApp

KLM heeft als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld een zakelijk account op WhatsApp. Het gaat om een test van WhatsApp waar wereldwijd een klein aantal bedrijven deelneemt, meldt NRC.

KLM-klanten die daarvoor kiezen ontvangen hun boekingsbevestiging, incheckmelding, instapkaart en vluchtmeldingen via WhatsApp. Zij geven daarvoor een opt-in bij het online boeken of inchecken of voegen KLM toe aan hun contacten.

Deze dienstverlening is vergelijkbaar met die op Facebook Messenger. Uiteindelijk is het de bedoeling dat KLM dezelfde functionaliteiten in alle kanalen aanbiedt en dat zou betekenen dat boeken ook mogelijk wordt op de messaging platforms. Volgens een woordvoerder van KLM is dat een kwestie van maanden.

KLM zal geen reclameboodschappen versturen via WhatsApp. Er is geen specifieke periode aan de proef gehangen. Wat KLM betreft is het een succes als klanten er gebruik van maken.

Vorige week werd bekend dat WhatsApp zakelijke gebruikers zou toelaten tot het platform. Verified accounts zijn te herkennen aan een groen vinkje. Er zijn meer bedrijven die gebruikmaken van WhatsApp als communicatiekanaal, maar dat zijn meestal geen officiële business accounts zoals die nu zijn ingevoerd voor de test.

1 Reactie

Goede service van de KLM. Gerrit

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug