Deel dit artikel
-

KLM introduceert Tikkie in de app

KLM-reizigers kunnen voortaan in de app een betaalverzoek doen aan vrienden en familie via Tikkie. De nieuwe functie is sinds vorige week beschikbaar.

KLM wil klanten naar eigen zeggen een snelle en gemakkelijke manier bieden om hun uitgaven voor vliegtickets en/of betaalde extra’s zoals stoelreserveringen en ruimbagage terug te vragen. Hiertoe is Tikkie geïmplementeerd in de KLM-app.

Het bedrag dat is voorgeschoten mag maximaal 750 euro bedragen.

KLM heeft geen concrete verwachtingen van de nieuwe functionaliteit maar denkt dat het betaalgemak de klant zal bevallen.

Vorig jaar introduceerde Transavia ook Tikkie als betaalmogelijkheid, maar dan voor het betalen van bagage en stoelreserveringen via WhatsApp en Facebook Messenger. Die proef liep van 1 maart tot eind mei. De pilot is beëindigd doordat er uit de evaluatie bleek dat er onvoldoende gebruik van werd gemaakt. Volgens Transavia zou een verdere uitrol, zodat Tikkie ook gebruikt zou kunnen worden voor het betalen van vliegtickets, te grote investeringen in IT vergen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond