KLM laat klanten betalen via WeChat Pay

Chinese klanten kunnen vanaf nu tickets online kopen bij KLM en deze direct afrekenen met WeChat Pay op hun mobieltje. Dat is in China zo normaal als betalen met een bankpasje is in Nederland.
Daarmee is KLM de eerste niet-Chinese luchtvaartmaatschappij die deze betaalmethode aanbiedt. De potentiële doelgroep is enorm. WeChat heeft ruim 936 miljoen actieve gebruikers per maand. Zeshonderd miljoen van hen hebben WeChat Pay geactiveerd.
WeChat is veel meer dan de meeste westerlingen denken. Zoals de naam doet vermoeden, is het van oorsprong een app om mee te chatten. In de afgelopen jaren breidde eigenaar Tencent hem dermate verder uit dat het nu een allesomvattend portaal is geworden waarin derde partijen makkelijk hun eigen diensten kunnen aanbieden.
KLM, bijvoorbeeld, opende in 2014 al een WeChat-account om zijn Chinese passagiers diensten, brandcontent en commerciële aanbiedingen te geven. Sinds mei 2017 kunnen klanten van KLM ervoor kiezen via WeChat hun boekingsbevestiging, incheckmeldingen, boardingpass en vluchtupdates te ontvangen. Bijna 25 procent van alle Chinese KLM-klanten die online boekt, ontvangt nu vluchtinfo via WeChat.
Onderstaande video’s laten zien welke rol WeChat en WeChat Pay in het dagelijks leven van de Chinees vervult:
Betalingen verrichten tijdens alledaagse gebruiksscenario’s:
Een praktische blik op/in de app WeChat Pay:
https://www.youtube.com/watch?v=pLYGa8vw9j8
WeChat als portefeuille tijdens het shoppen:
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond