Deel dit artikel
-

KLM lanceert nieuwe digitale service voor Google Assistent

De introductie van Google Assistent in het Nederlands is door KLM aangegrepen om daar een nieuwe digitale service voor te ontwikkelen. KLM-klanten kunnen in de Nederlandse taal vluchten zoeken met behulp van voice. Tegelijkertijd is de Engelse versie gelanceerd.

KLM’s slimme assistent BB, kort voor Blue Bot, helpt consumenten in de zoektocht naar een geschikte KLM-vlucht. Wanneer de gewenste vlucht gevonden is, stuurt BB de gebruiker een link, waarmee de vlucht direct kan worden geboekt op KLM.com. BB is gebaseerd op kunstmatige intelligentie die is verbonden met een combinatie van KLM- en externe technologie. BB is zelflerend en heeft haar eigen persoonlijkheid: behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd. Door haar vaker te gebruiken, wordt ze slimmer en persoonlijker.

De bot kon al helpen bij het boeken van een ticket op Messenger (in het Engels) en bij het inpakken van een koffer op de Google Assistent (in het Engels) en nu dus ook bij het zoeken van een KLM-vlucht op de Google Assistent in het Engels én in het Nederlands. De komende periode zal BB nog meer services gaan aanbieden op zowel de ‘voice’ platformen, als op andere sociale mediakanalen.

De Nederlandse Google Assistent wordt de komende tijd gefaseerd door Google uitgerold. Het is een assistent om – handsfree – gebruikers te helpen, antwoorden te vinden en dingen sneller gedaan te krijgen. De Nederlandse versie is voorlopig alleen beschikbaar op de Google Assistent voor smartphones en tablets, maar zal later worden uitgebreid naar andere mobiele apparaten zoals de speaker van Google: de Google Home. De Engelse variant was al langer beschikbaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond