Deel dit artikel
-

KLM en de Persgroep belichten onbekende citytripbestemmingen

De campagne Europa Onontdekt waarmee KLM Nederland samen met de Persgroep minder voor de hand liggende citytripbestemmingen promoot, is voor twee jaar verlengd. In totaal komen zestien steden aan bod, waaronder Warschau, Nice en Bilbao. 

De Persgroep zal deze grote multimediale campagne produceren, distribueren en verspreiden. De content wordt geplaatst in de magazines en op sites (zowel in dossiers als via video) van het AD en de Volkskrant. EndemolShine Nederland is verantwoordelijk voor de productie van de videocontent. Krista Arriëns, documentairemaakster en tv-presentatrice van onder andere VPRO’s RamBam, wordt het gezicht van het video format. Zij gaat op reis en deelt haar ervaringen.

Het betreft zoals gezegd een verlenging van de samenwerking. Eerder werd er echter alleen print content gemaakt, nu komen daar online dossiers en video bij. Volgens de Persgroep verkoopt KLM significant meer vliegtickets naar bestemmingen die op deze manier zijn uitgelicht. Harm Kreulen, directeur KLM Nederland, bevestigt dit. “Content is een goed middel om onze doelgroepen te prikkelen met tips en wetenswaardigheden over deze bijzondere steden. Na de start vorig jaar toonde de resultaten van de campagne dat wij op het goede pad zitten. We hebben er dus voor gekozen om dit partnership met twee jaar te verlengen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond