Deel dit artikel
-

KLM aan de slag met voice via Google Home

KLM heeft een slimme assistent gelanceerd die via Google Home passagiers helpt met het inpakken van hun koffer. Reden is dat KLM wil weten of klanten zitten te wachten op spraakgestuurde diensten die niet direct met een airline worden geassocieerd, vertelt Karlijn Vogel, director Social van KLM.

Iedereen die beschikt over Google Home of Google Assistant kan (in het Engels) het gesprek met KLM’s chatbot BB aangaan. “BB geeft persoonlijk advies voor het inpakken van je koffer. Als je bijvoorbeeld naar Bali gaat, dan checkt de bot het weer. Mocht er regen worden voorspeld, dan waarschuwt BB dat je een regenjas mee moet nemen,” zegt Vogel. “De bot heeft voor alle KLM-bestemmingen een advies, ook over je paspoort, visa en eventuele medicatie. Maar vooralsnog hoef je niet geboekt te hebben bij KLM om gebruik te maken van BB. We hebben de service voor iedereen opengesteld, zodat de bot nog sneller leert.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!