Deel dit artikel
-

KLM test persoonlijke audiocommercials op Spotify

KLM voert een proef uit met het personaliseren van audiocommercials op Spotify. Op basis van het luistergedrag en realtime omgevingsfactoren krijgt de luisteraar een bijpassende boodschap te horen over een Europese citytripbestemming.

Het doel van de campagne is om mensen te inspireren binnen Europa op reis te gaan, met als boodschap: er zijn 101 redenen voor een stedentrip, vertelt Marketing Manager Liz van der Veen van KLM. “Op basis van die 101 redenen maar ook waar de gebruiker naar luistert, vanaf welke locatie en wat het weer op dat moment is, laten we op Spotify een gepersonaliseerde audioadvertentie horen. Voor elk van die drie categorieën hebben we snippets opgenomen die worden gecombineerd. Stel, je luistert naar partymuziek in de omgeving van Amsterdam en het regent buiten. Dan krijg je bijvoorbeeld als boodschap: vergeet de regen, ga naar Berlijn om te feesten met je vrienden. In totaal zijn er zo meer dan vijfhonderd verschillende boodschappen mogelijk.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!