Deel dit artikel
-

KLM, Uber & Coca Cola naar Digital Marketing Live, Emerce eFulfilment ondergebracht bij E-commerce Live

KLM, Uber, PepsiCo, Coca Cola en ING zijn enkele van de merken die naar Digital Marketing Live komen, op 1 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Dit voorjaar is eFulfilment & Logistics verder voor het eerst ondergebracht bij E-commerce Live!

KLM werkt al meer dan 97 jaar om warmte en persoonlijke aandacht te brengen aan haar klanten. Dat betekent dus zijn waar haar klanten zijn (op sociale media, en social messaging in het bijzonder). Maar dat betekent ook kijken naar de manieren van praten met klanten. Zijn knoppen wel de beste manier om een klant te laten weten wat hij of zij wil of kan dat beter in een dialoog, een conversatie?

Inmiddels is vluchtinformatie zoals boekingsbevestiging en boarding pass ook op Messenger te verkrijgen en wordt aan andere kanalen gewerkt. Sommigen noemen dat een consumer-centric-driven conversational interface strategy, voor KLM is dat gewoon een normale donderdagmiddag. En dat brengt geweldige uitdagingen met zich mee: hoe vertaal je functionaliteiten naar een conversatie? Hoe vermeng je op een natuurlijke manier operationele en commerciële boodschappen? Hoe zijn conversaties anders per cultuur en platform? Karlijn Vogel-Meijer vertelt over deze ontwikkelingen en de geleerde lessen.

Hoe sla je de brug tussen techniek en branding? Waar komt stopping power en merkbeleving terug in ecommerce? In een speciale presentatie neemt meubelhuis fonQ je mee in de ervaringen rondom storytelling. Jeremiah Albinus is CMO van fonQ. Hij heeft een passie voor het begrijpen en commercieel inspelen op veranderend consumentengedrag.

Het is de droom van ieder bedrijf: een succesvolle crossmediale campagne waarbij de consument actief bijdraagt aan de doelstelling. Vorig jaar ging het bedrijf XITE samen met H&M in een zoektocht naar nieuw vlogtalent deze uitdaging aan. Brands, festivals en influencers werden in de vernieuwende en interactieve campagne aan elkaar verbonden. De auditierondes vonden plaats via zogenaamde Instauditions en YouTube, maar ook gekoppeld aan de fysieke en online H&M stores. Dit werd aangejaagd door bekende online influencers en de XITE kanalen, wat resulteerde in honderden user-generated video’s, bijna 2 miljoen YouTube views, en een door Buzzcapture gemeten online bereik van 11 miljoen. In haar sessie gaat Manon Fennis in op de campagne- en engagementstrategie van XITE Zoekt Vlogger.

Emerce eFulfilment & Logistics

Dit jaar is eFulfilment & Logistics voor het eerst ondergebracht bij E-commerce Live! in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Het is een event-in-event dat plaatsvindt in de karakteristieke Berlage-zaal op 31 mei 2017.

Gedurende de hele dag vind je er inspirerende sessies, sterke cases en goede discussies. In de E-comm Tech Area doe je vrijblijvend een check up voor de nieuwste tools. En op de vloer is het goed netwerken.

Emerce-leden gaan gratis naar eFulfilment & Logistics. Verzeker jezelf nu van een ticket, want op=op.

Meer weten? Zie het programma op Digital Marketing Live. Het evenement is gratis voor de eerste duizend Emerce-leden. 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond