Deel dit artikel
-

KLM voegt CO2-data toe aan inkoopbeleid Google-reclame

Luchtvaartmaatschappij geeft meer reclamegeld uit aan vluchten met een relatief lagere uitstoot en minder een vervuilende vluchten.

Een proef in Noorwegen met deze techniek heeft KLM geleerd dat het mogelijk is om milieubewuster reclame in te kopen zonder omzetverlies op te lopen.

De luchtvaartmaatschappij gebruikte CO2-vliegdata van Google om de uitstoot op zijn eigen routes te vergelijken met die van concurrenten. Op de strekkes waar het ‘groener’ vloog, schroefde het marketingteam de budgetten op. Op de viezere routes ging het Noorse budget omlaag.

KLM heeft 160 bestemmingen wereldwijd en het kan 22.000 mogelijke vliegroutes aanbieden. In Noorwegen exploiteren de Nederlanders 746 routes. Voor die routes werd de data Googles Travel Impact Model ingezet.

De learnings uit de Noorse CO2-pilot, die rond de jaarwisseling liep, zullen wereldwijd worden uitgerold binnen KLM en naar Air France.

Een beschrijving van het project door de deelnemers:

Foto: Erik Cooper (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond