Deel dit artikel
-

Ontslagen bij Kobalt en Twist

Mediabureau Kobalt wijst 19 man de deur, maar liefst 21 procent van het personeelsbestand. Ook bij Twist vallen er ontslagen en de vestiging in België houdt eveneens op te bestaan. (meer…)

Deel dit bericht

4 Reacties

Jeroen Ligthart

Zeer opvallend dat er ook ontslagen vallen in de digitale afdeling. Terwijl in die markt juist een grote groei gerealiseerd kan worden. Een en ander is mogelijk het gevolg van de verschuiving van traditionele afrekenmodellen naar ‘performance based’ afrekenmodellen. Deze ontwikkeling zet zich nu hard door in de online markt. Traditionele mediaburo’s lijken moeite te houden om op dit punt mee te bewegen met de markt. Met deze reorganisatie weet Kobalt mogelijk de weg naar boven weer te vinden. Ik acht het ‘instituut’ Kobalt nog steeds tot veel in staat.

Adri Ulfman

Twist is zeker een juweeltje, maar dan moet het wel gerund worden als een business en niet als een afdeling die meelift op de klantenbase van Kobalt. Als de ‘piggy’ in zwaar weer terecht komt, gaat de ‘bag’ dan automatisch mee. Jammer gezien het Momentum. Maar… er zit toch wel spirit in die club. Kop op en gaan….

Frans Jan Boon

Op http://www.twistamsterdam.nl/Werk is te lezen: “De traditionele scheiding tussen strategie, concept, mediaplanning en executie is niet meer van deze digitale tijd”. Ik denk dat ook in “deze digitale tijd” geldt; schoenmaker, houd je bij je leest. Kobalt is een mediabureau wat meerwaarde voor zijn klanten realiseert met media advies en (scherpe) inkoop. Zelf concepten en campagnes bedenken hoort daar niet bij en creëert ook een soort verplichte winkelnering. Ben het eens met Adri; maak van Twist een zelfstandig bureau wat zijn eigen broek ophoudt en laat Kobalt zich richten op media-advies en -inkoop.

pat

heeft iemand wel met twist gewerkt?
dan zou je weten dat er niet veel unieke kennis zit.
verbaast me dan ook niet dat het wordt ingekrompen

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond