Deel dit artikel
-

Kortingscode.nl opent winkel in Amsterdam

Kortingscode.nl opent eind deze maand een popupstore in de Amsterdamse binnenstad. Er wordt speciaal ruimte ingewijd voor socialinfluencers, maar de deuren staan ook open voor toevallige passanten en belangstellenden.

Van donderdag 22 tot en met zondag 25 september heeft Kortingscode.nl van exploitant Imbull een eigen 70m2 groote winkel in de Pijp te Amsterdam. Aan de Gerard Doustraat 76. “We brengen online winkels naar de fysieke winkelstraat”, klinkt het prikkelend in de aankondiging.

In de komende drie weken vertelt Kortingscode.nl zijn publiek via de website, Facebook en e-mail over het bestaan van de winkel. Een bezoek aan die winkel moet vooral een ervaring overbrengen, want veel spullen in de zaak zijn niet te koop. Niets eigenlijk.

Hieronder een aantal vragen aan Sander Dike van Imbull.

Valt er iets te kopen?
Er valt in de winkel zelf niets te kopen, maar we verwijzen direct naar ons platform door middel van een bonnenboekje waar alle partijen en kortingen op staan. Op kortingscode.nl richten we een speciale pagina in, waar je overzichtelijk alle codes kunt zien. Het gaat bij de popupstore puur om de beleving van online shops die mensen offline kunnen zien.

Wat is jullie rol?
Als tussenpartij bieden we een hippe plek aan waar alle merken die meedoen hun product kunnen tonen. Daarnaast verzorgen wij het interieur, influencers én geven we donderdagavond een exclusief feestje, waarbij er onder andere een bekende singersongwriter komt optreden. En er komen tijdens de popupstoredagen bekende socialinfluencers langs. Zo komt geeft Laura Ponticorvo bijvoorbeeld een cursus over hoe je jouw kleding het beste kunt stijlen geven en spreekt Sanny Verhoeven over mode en geluk.

Welke merken doen mee?
Denk aan TOMS, Zalando, Greetz, Forever 21, Under Armour, Boldking, SnappCar, Hotels.com, Albelli, Teufel, Groupon en New York Pizza. Daarnaast is er een goed gevulde goodiebag waar ook diverse partijen aan meedoen.

Track je de sales en conversies en, zo ja, hoe?
We kunnen goed zien of tijdens deze dagen het directe verkeer naar onze website toeneemt doordat we vier dagen lang ontzettend veel bezoekers kunnen vertellen over het concept kortingscode op kortingscode.nl. Daarnaast verwijzen we met het bonnenboekje iedereen naar ons platform en kunnen we zien of het aantal sales toeneemt. Dit verwachten we zeker, gezien we van de partijen de hoogste kortingen ooit krijgen. Daarnaast zijn wij de enige partij die deze kortingscode mogen communiceren.

Hoe ziet het deurbeleid eruit?
Donderdagavond werken we met een gastenlijst, komen mensen op uitnodiging. De dagen erna staan hebben we influencers uitgenodigd, die hun achterban meenemen en we staan van vrijdag tot en met zondag open voor passanten. We verwachten twee à drieduizend bezoekers over het hele weekend, mede omdat er veel horeca in de omgeving is.

Wat houdt de samenwerking met influencers in?
De influencers doen vooraf een aankondiging over het event en nodigen daarnaast hun fans uit om hen in de store te ontmoeten voor een meet & greet. Daarnaast worden we genoemd in een vlog van een influencer en sommigen doen ook tijdens het event nog een post. Het gaat met name om het fysieke contact tussen de achterban van de influencers en hen bekend maken met de merken en de kortingen.

Deel dit bericht

4 Reacties

Jeroen

Leuk idee / concept. Benieuwd of dit daadwerkelijk converteert achteraf.

Kortingscode.nl

Thanks! We gaan zien hoe het uitpakt, voor ons is het ook een beetje een pilot, we hebben voor zover nog geen inzichten in conversie. We shall see!

Peter

Nice. Hoop voor jullie op Coolblue taferelen: offline aanwezig zijn en online plussen. Denk dat het ook de Kortingscode wereld goed doet: transparant laten zien hoe mooi en waardevol deze markt kan zijn. Vaak nog het gevoel dat men het idre van een zolderkamer hierover blijft hebben.

Zie trouwens ook wel toekomstperspectief hierin. Succes mannen!

Ramon

Slimme zet heren. Mooie publiciteit.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond