Deel dit artikel
-

KPMG: 160 miljoen extra omzet als je internet nog veiliger maakt

Het online kopen van producten en diensten levert ondanks evidente nadelen de maatschappij steeds meer voordelen op. Dat stelt advieskantoor KPMG.

Hoewel thuiswinkelen op dit moment minder veilig is dan fysiek winkelen, zijn de maatschappelijke baten van thuiswinkelen op termijn dermate groot dat zowel de detailhandel als de consument moeten worden aangespoord om meer geld te investeren in cyberbeveiliging en het winkelen via het internet veiliger te maken.

Door thuisbezorging wordt veel minder CO2 uitgestoten dan wanneer iedere consument zijn aankopen in de fysieke winkel aanschaft, zegt KPMG. Wanneer Nederlanders alleen nog online producten en diensten zouden aanschaffen, zou dit een besparing opleveren van 450.000 kilogram CO2-uitstoot per jaar. Dit staat gelijk aan 40.000 euro aan maatschappelijke kosten.

Ook vinden met thuisbezorging aanzienlijk minder verkeersongevallen plaats. KPMG stelt dat jaarlijks 14,5 miljoen euro aan schade door verkeersongevallen worden voorkomen door alle pakketten thuis te laten bezorgen.

En qua tijd boekt de consument met online winkelen ook een enorme winst. Door de gecentraliseerde aanpak kost een pakket bezorgen gemiddeld 2,74 minuten. Voor een aankoop in de fysieke winkel is een consument 13,63 minuten kwijt.

Zo’n 30 procent van de Nederlanders kiest ervoor om niet online te winkelen. De bezorgdheid over veiligheid en privacy vormt echter de belangrijkste overweging om dit niet te doen. Dat zijn al gauw 1 miljoen mensen.

Als 20 procent van hen zou kunnen worden bewogen om wel online te winkelen, zou dit de digitale economie 160 miljoen extra omzet per jaar opleveren, zegt KPMG.

Deel dit bericht

1 Reactie

Martin

En nu de cijfers die dit onderbouwen KPMG

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond