KPN biedt ‘veel’ iPhone 11-gebruikers met verbindingsproblemen iPhone 12

KPN-klanten die verbindingsproblemen ervaren met hun iPhone 11, krijgen een iPhone 12 ‘of een andere oplossing’. De problemen spelen al sinds eind juli.
Een beperkt aantal iPhone 11-toestellen kan niet tot nauwelijks verbinding maken met KPNs 4G-netwerk. Het probleem doet zich ook voor bij klanten van andere aanbieders die gebruik maken van het netwerk van KPN. Het gaat in ieder geval om 100 tot 150 mensen.
De oorzaak van het probleem is onduidelijk. Alleen de reguliere iPhone 11-telefoons hebben de storing, de Pro-modellen vertonen geen mankementen.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
11 Reacties
Dirk Schepers
Ik heb al maanden slecht tot geen ontvangst op mijn iPhone 11.
Terwijl ik nog wel altijd de volle kosten van het abonnement betaal.
Van de KPN al tot twee maal toe een andere Sim-kaart gekregen maar niks werkt.
Brenda - Budget mobiel
Ook ik heb een iPhone 11 en mijn abonnement via budget mobiel loopt over kpn en heb geen 4G
Saskia
Ook ik ervaar sinds Juli de problemen. Ik heb abonnement via Simyo. De oplossing die Simyo aanbiedt is je telefoon ter reparatie opsturen. Je bent dan voor langere tijd je telefoon kwijt en niet bereikbaar. Ik kan helaas niet zonder telefoon. Communicatie is slecht en onduidelijk.
Marnix
Idem ik heb sinds juli 2022 problemen met mijn iPhone11 en KPN internet 4G. Iedere keer gaat de 4G eruit en kom ik op E en heb ik totaal geen internet. Steeds IPhone uitzetten en opnieuw aanzetten dan even internet en weer weg. Ik betaal nog steeds volledige abonnement. Naar KPN winkel geweest en die geven aan “sorry hier kunnen we niets mee” erg frustrerend.
Josh
Verschrikkelijk man die verbinding . Ik zet de telefoon op vliegtuig modus en gelijk weer terug dan heb ik even internet en dan weer niet . Lijkt me sterk dat kpn iPhone 12 aanbieden ik kreeg als reactie we kunnen er niks aan doen
Naresh Brijobhokun
Ik heb al sinds juli geen diensten, elke keer beloofd KPN een oplossing maar laat het iedere keer van zich af weten.
Gert van leeuwen
Ik heb ook al sinds juli 2022 problemen met de iPhone 11 , toen gelijk gemeld bij KPN , die hielden de boot af, Apple geraadpleegd telefoon doorgelicht niets gevonden ,wederom KPN ingelicht kreeg nieuwe simkaart tel functioneerde weer heel even, de winkel uit weer probleem, KPN elke 2 weken gebeld, kreeg september sms bericht dat als het probleem opgelost is m’n abonnementsgeld terug krijg, maar probleem wordt niet opgelost, ben begin oktober gebeld door kpn met het voorstel dat ze de iPhone 11 omruilen voor een 12, moest bandje inspreken dat ik akkoord ging, , dit hen ik daarna nog 2keer gedaan want er was iets misgegaan met registratie, 14 november bevestigings mail gehad dat binnen 4 wk de iPhone 12 zou worden verstuurd, nu 5 weken later nog niet binnen, uiteraard weer bellen met kpn, krijg je een sms dat ze er alles aan doen binnen 14 daag de iPhone 12 toe te zenden, wel na wederom 6 x bellen met kpn, vlag mij wordt ik gewoon aan t lijntje gehouden, zeer frustrerend een telefoon die dan wel en niet bereik heeft.
Zijn er überhaupt mensen die al een iPhone 12 hebben gekregen van kpn??
Audrey
Zo ontzettend vervelend die storing in m’n bereik.. al sinds juli,. Nieuwe simkaart zou de oplossing zijn volgens kpn.. nee dus het blijft voortduren zonder oplossing
Maurice Wit
@Gert van Leeuwen
Op moment van schrijven heeft KPN nog 2 dagen om de telefoon te leveren volgens afspraak, bijna de 4 weken verstreken.
Dit terwijl je zwart op wit een aparte brief/mail krijgt met “afspraken omtrent uw iPhone 11”.
Blijft lastig om aan afspraken te voldoen. Moet jij als consument eens doen, de gemaakte afspraken niet nakomen
Daniëlle
@Gert van Leeuwen: ik heb precies hetzelfde probleem met kpn! Wat een ongeregeld zooitje maken zij hiervan!! Ook alles besproken via de telefoon en akkoord gegeven op 8 dec j.l. Bevestiging gehad per mail dat ik de iPhone 12 zou ontvangen en binnen 2 weken NA ontvangst de iPhone 11 terug moet sturen. Ik zou binnen 4 weken de iPhone 12 ontvangen. Ik wacht hier al op sinds 8 december 2022. Toen ik ben gaan bellen na 4 weken te horen gekregen dat zij hun procedure veranderd hebben. Ik zou mijn iPhone 11 nu eerst op moeten sturen ter reparatie en daarna pas binnen 4 weken mijn iPhone 12 ontvangen. Ze denken zeker dat ik gek geworden ben en 4 weken zonder telefoon ga zitten wachten? Dit is niet de afspraak! Ik heb het ook zwart op wit staan, maar kpn geeft geen thuis en stuurt je van het kastje naar de muur. We bellen u morgen terug mevrouw. Dit kun je dus ook wel vergeten. Ik heb ze denk ik echt al 30x gebeld inmiddels. Heel onprofessioneel om zo met je klanten om te gaan!
Lucie Poppe
Ook ik heb hetzelfde probleem met de I phone 11.
In augustus al gebeld, naar de kpn winkel en AMAC geweest.
Zij beweerden dat er niets over het probleem bekend was. Wezen met de vinger naar elkaar.
2,5 week geleden weer 45 minuten met KPN gebeld.
Hadden nog nooit gehoord van dit probleem. Zou aan de software liggen en daarvoor moest ik dus echt naar Apple.
Weer naar Amac. Weer hetzelfde verhaal. Nog nooit van het probleem gehoord, moest ervoor naar KPN.
Niet te geloven, wat een slechte service.
Dus weer naar de KPN winkel.
Daar was eindelijk een hele vriendelijke medewerker die zei dat het probleem bekend was en dat ik een I phone 12 zou krijgen!
Mijn I phone 11 ingeleverd en nu dus afwachten… je hoort helemaal niets! Gebeld met het reparatiecentrum.
Ik moet afwachten, krijg vanzelf bericht van PostNL dat mijn telefoon er is????
Heeft iemand al een IPhone 12 ontvangen?