Derp

KPN groeit met tv, maar verliest met Digitenne

Het aantal huishoudens dat via KPN televisie kijkt steeg afgelopen jaar met 22 procent tot 1,2 miljoen. De winst zit vooral bij Interactieve TV, aangezien Digitenne klanten begint te verliezen.

Dat werd vanochtend duidelijk toen KPN de financiële resultaten over het eerste kwartaal presenteerde.

Met een klantenbestand van 1,2 miljoen claimt het telecombedrijf een marktaandeel van 16 procent op de televisiemarkt. De helft van de nieuwe televisieklanten zijn huishoudens die al ADSL afnemen bij KPN en hun abonnement uitbreiden. De andere helft zijn overstappers. Driekwart van de tv-klanten neemt een triple play-pakket, een beeld dat ook bij Ziggo is te zien.

De ontwikkeling van het klantenbestand voor tv bij KPN:

Hieruit komt naar voren dat het bedrijf in de drie maanden tot eind maart 45.000 nieuwe klanten won. Het verlies bij Digitenne, digitale tv via de ether, wordt gecompenseerd door Interactieve TV (signaal via DSL).

De gemiddelde omzet per tv-klant per maand steeg afgelopen jaar met 22 procent tot 11 euro.

Het telecombedrijf bedient 2,6 miljoen huishoudens (-0,6 procent) met ADSL of de snellere variant VDSL. Dat is de klantengroep aan wie het zijn tv-diensten vermarkt. De maandomzet per internetklant steeg afgelopen jaar met 6,5 procent tot 33 euro.

Foto: mabbink (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug