Deel dit artikel
-

‘KPN houdt vast aan ramkoers met klanten Xs4All’

KPN is niet bereid na te denken over een andere toekomst voor internetaanbieder Xs4all. Dat zegt het actiecomité ‘Xs4All moet blijven’ na een gesprek met het telecombedrijf. De delegatie van Xs4All-sympathisanten heeft KPN tevergeefs gevraagd haar besluit te herzien.

Het actiecomité vindt het onbegrijpelijk dat KPN zich star opstelt, weigert opties te onderzoeken en hettel risico lijkt te willen nemen om tienduizenden klanten te verliezen. Zo’n 45.000 abonnees, oftewel 20 procent van het klantenbestand, dreigt met opstappen als Xs4All opgaat in KPN, zoals nu het plan is.

KPN werd tevens uitgenodigd om 28 januari deel te nemen aan de openbare bijeenkomst in Waag in Amsterdam, waar de toekomst van de internetaanbieder verder wordt besproken. Ook deze uitnodiging werd afgeslagen. Eerder gaf KPN aan zorgvuldigheid erg belangrijk te vinden en ‘met klanten in gesprek’ te willen gaan.

KPN heeft in een eerste reactie richting de pers laten weten in het gesprek met het actiecomité ‘goed te hebben geluisterd naar de zorgen’. Ook zegt KPN de ‘emoties over het op termijn uitfaseren van Xs4All te begrijpen’. Er zou voor klanten ‘niets veranderen, behalve dat de dienstverlening onder KPN-vlag komt.’

KPN lijkt een enorme haast te hebben om zich te ontdoen van oude merken. Gisteren werd bekend dat alle Telfort-winkels worden gesloten. Het merk blijft merkwaardig genoeg voorlopig nog gewoon bestaan en ook de lopende campagnes worden niet stopgezet. KPN kan niet zeggen wanneer het merk definitief verdwijnt.

De plannen van KPN om zich te ontdoen van een van de oudste internetmerken van Nederland hebben het bedrijf tot nu toe alleen maar negatieve publiciteit opgeleverd. Zelfs de top van het bedrijf – Xs4All opereerde tot nu toe zelfstandig – lijkt het oneens met de koers van het moederbedrijf.

Komende maandagavond zal de positie van KPN in een uitverkochte Waag in Amsterdam worden besproken. Hierbij zijn onder andere Michiel Buitelaar (CEO CX Company, voormalig directeur consumenten bij KPN), Brenno de Winter (publicist, beveiligingsexpert) en Susanne van Nierop (hoofdredacteur Adformatie) te gast.

Wegens de overweldigende belangstelling voor de avond wordt gekeken of de avond via een livestream op internet getoond kan worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Simon Wijnnobel

Ik ben al hard op zoek naar gunstige aanbiedingen van andere Providers. Ziet er naar uit dat KPN toch “voet bij stuk” houdt. Uiteraard houd ik daarbij wel rekening met allerlei reviews over de betrouwbaarheid van die andere providers. En heel misschien brengt dat mij ertoe dan maar bij “KPN de overnemer” te blijven maar zeer waarschijnlijk zal dat niet het geval zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond