Deel dit artikel
-

KPN in narrowcasting

KPN gaat in narrowcasting. Daarvoor gaat het samenwerken met eYe-display uit Zoetermeer. Dat levert al systemen voor digitale instore-marketing (dim) aan Albert Heijn en NS/Servex. KPN richt zich vooral op de technologische kant van het proces. Zo gaat het bijvoorbeeld de benodigde adsl-lijnen leveren.

Het is voor het eerst dat KPN zich op de markt van narrowcasting waagt. KPN gaat de complete hardware leveren waaronder ADSL-netwerkverbindingen en eYe-Display wordt verantwoordelijk  voor het content management systeem. Uit onderzoek van de Nederlandse Bond van Adverteerders (BVA) blijkt volgens KPN dat de winkel in de communicatie tussen producent en consument een steeds belangrijkere rol gaat spelen. Het digitale instore marketing (dim)-systeem is hierop een antwoord.

Bedrijven als Albert Heijn en NS/Servex maken al gebruik van dim. Bij een recente nieuwbouw van een AH-winkel in Dordrecht zijn direct 6 grote lcd- schermen geïnstalleerd, waarop het dim-systeem draait. “Op deze manier kan ik pas echt communiceren op de winkelvloer met mijn klanten. Naast aanbiedingen wordt het systeem ook gebruikt voor locale boodschappen en advertentieruimte voor leveranciers. Uit de eerste weken na de opening blijkt al direct wat een impact deze manier van Digitale Instore Marketing heeft. We behalen een hogere omzet,” aldus Cees van der Poel, eigenaar en franchiser van de AH-vestiging in Wielwijk te Dordrecht.

Doordat met grafisch materiaal wordt gewerkt, is voor deze toepassing een snelle netwerkverbinding van groot belang. De verbinding wordt geleverd door KPN (adsl-netwerk). KPN verzorgt als ‘hardware partner’ tevens de complete hardware en al de installatieactiviteiten voor het dim-systeem. eYe-Display levert het content management systeem met een uitgebreid pakket content management software (content ontwerp, -bewerking en distributie) en het operationele beheer op afstand.

Het dim-systeem wordt als totaaloplossing, bestaande uit de verbinding, schermen, software, content management systeem en integraal beheer, door beide partijen aangeboden aan retailers of andere aanbieders van commerciële boodschappen. DIM biedt, ten opzichte van conventionele middelen zoals posters, schapkaarten en kartonnen displays, belangrijke voordelen op het gebied van kostenverlaging, reactiesnelheid en effectiviteit van de boodschap, aldus KPN.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond