Deel dit artikel
-

KPN verliest 19.000 mobiele klanten

KPN verloor in het afgelopen kwartaal 19.000 mobiele klanten. Wel kwamen er 9000 breedbandklanten en 22.000 IPTV klanten bij.

De groei kwam vooral van het aantal vast-mobiel bundels. 70 procent van de mobiele abonnees heeft zo’n abonnement. In het vierde kwartaal ging het om 32.000 nieuwe klanten.

De omzet in het vierde kwartaal bedroeg 1,4 miljard euro. Dat is 1,1 procent minder in vergelijking met een jaar eerder. Het handelsresultaat van 530 miljoen (EBITDA) is licht gedaald. De aangepaste winst steeg van 56 miljoen euro naar 62 miljoen euro, naar onder de streep resteerde wel een tekort van 45 miljoen euro (pdf). De opbrengst per huishouden nam toe tot 18 euro.

KPN ziet verbetering in de lastige zakelijke markt. 41 procent van de MKB-klanten is gemigreerd van traditionele vaste telefoniediensten of verouderde breedbanddiensten.

‘We zijn actief in een zeer concurrerende omgeving binnen een dynamisch speelveld,’ stelt topman Maximo Ibarra. ‘Dit vereist een flexibele organisatie die in staat is om een snellere time-to-market te hebben en om innovaties sneller bij onze klanten te brengen. We zullen blijven investeren in onze infrastructuur om de onbetwiste kwaliteitsleider in Nederland te worden, door onze glasvezeluitrol te versnellen en ons mobiele netwerk te moderniseren.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond