Deel dit artikel
-

KPN koopt meer reclame in

KPN heeft de afgelopen zes maanden 40 procent meer reclame-uitingen ingekocht dan in dezelfde periode een jaar eerder. De bruto-uitgaven aan ATL (above-the-line) reclame-uitingen zijn in dezelfde periode echter met een geringere 11 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van Telecompaper over januari-juli 2018 en dezelfde periode dit jaar.

KPN heeft in de eerste zes maanden van dit jaar 16,500 zogeheten ATL-uitingen gekocht, tegenover 11,700 in 2018. Het gaat hierbij om tv-commercials tot radio-uitingen van vijf seconde. Dat betekent dat KPN dit jaar circa 40 procent meer reclames heeft gekocht of getoond dan in 2018.

In dezelfde periode zijn de bruto ATL-uitgaven van KPN met 11 procent gestegen naar 30,83 miljoen euro, een veel geringere groei dan die van het volume.

Telecompaper ziet een verband met het besluit om een aantal dochtermerken – Telfort, Telfort Zakelijk, Yes en XS4ALL – te schrappen en hun onderscheidende punten zoveel mogelijk onder het hoofdmerk te scharen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond