Deel dit artikel
-

Moeizame zakelijke markt hindert KPN

KPN kampt nog altijd met een dalende omzet. In het tweede kwartaal ging de omzet met 2,1 procent omlaag als gevolg van tegenvallende resultaten in de zakelijke markt en wholesale. Er was klantgroei bij de consumentenmarkt.

De geschoonde omzet ging van 1,676 miljard euro naar 1,623 miljard. Het bedrijfsresultaat eindigde op 601 miljoen. De nettowinst steeg licht naar 191 miljoen (pdf).

Volgens CEO Eelco Blok ligt zijn bedrijf goed op schema wat betreft de ingezette bedrijfstrategie.

Aan het einde van het tweede kwartaal had 40 procent van het aantal breedbandklanten (1,156 miljoen huishoudens) een combinatie van vast-mobiele diensten. 1,733 miljoen mobiele klanten had een vast-mobiele bundel.

Het aantal interactieve TV-klanten steeg in het tweede kwartaal van 2017 per
saldo met 25.000 en er kwamen per saldo 8.000 nieuwe breedbandklanten bij. KPN noteerde verder 9000 nieuwe mobiele klanten.

KPN zag ook sterke groei in Internet of Things en beveiliging. In de IoT markt groeide het marktaandeel naar 57 procent aan het eind van het tweede kwartaal.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond