Deel dit artikel
-

KPN profiteert van glasvezel

KPN profiteert van zijn glasvezelstrategie. In de Consumentenmarkt zorgt glasvezel voor omzetgroei en de omzet uit mobiele diensten groeide in 2021 ook sterk. De omzet in het MKB groeide voor het tweede kwartaal op rij en Wholesale leverde eveneens een sterke bijdrage.

KPN heeft in 2021 433.000 glasvezelaansluitingen gerealiseerd, waarvan 121.000 in het vierde kwartaal. Daarvan werden er 58.000 geactiveerd. In heel 2021 activeerde KPN 237.000 aansluitingen.

In het vierde kwartaal groeide de totale omzet licht naar 1,35 miljard euro. Het bedrijfsresultaat ging naar 584 miljoen euro, de nettowinst daalde evenwel naar 157 miljoen (pdf).

Er kwamen 42.000 breedbandklanten bij, maar er liepen ook veel weer weg. Netto hield KPN er in het vierde kwartaal 3000 over. KPN haalde netto 17.000 nieuwe klanten binnen, fors minder dan in het derde kwartaal. De opbrengst per klant (ARPU) bleef stabiel op 17 euro.

In de zakelijke markt kwamen er 21.000 nieuwe simaansluitingen bij.

Voor heel 2022 rekent KPN op een bedrijfsresultaat van 2,4 miljard euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond