Nog altijd leegloop bij KPN, zakelijke markt positief
KPN heeft in het eerste kwartaal opnieuw fors veel klanten verloren, er verdwenen 21.000 convergente klanten, oftewel klanten die zowel vast internet als mobiel afnemen.
Niet minder dan 25.000 breedbandklanten kozen voor een andere provider. Daar stonden slechts 13.000 nieuwe glasvezelklanten tegenover.
In totaal hebben 2,23 miljoen mensen bij KPN een combinatie van vast en mobiel abonnement, verdeeld over 1,38 miljoen huishoudens.
Wel wist KPN 24.000 nieuwe mobiele klanten aan te trekken, al gingen er ook 13.000 weg.
De zakelijke markt deed het beter doordat bedrijven naar nieuwe IT omgevingen migreerden.
De coronacrisis resulteerde wel in aanzienlijk gestegen dataverkeer, maar had nauwelijks invloed op de financiële resultaten.
De omzet daalde licht naar 1,3 miljard euro. De winst ging omhoog naar 120 miljoen. KPN kan de impact van de coronacrisis op de langere termijn echter moeilijk inschatten.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond