Deel dit artikel
-

KPN blijft breedbandklanten verliezen

KPN blijft maar breedbandklanten verliezen. In het vierde kwartaal waren dat er 16.000 en in heel 2019 zelfs 56.000. Dat is ongetwijfeld het gevolg van het veranderde merkenbeleid, waarbij prijsvechter Telfort verdween en de toekomst van XS4All onzeker was.

KPN deed het beter met mobiele abonnementen. Er kwamen 28.000 KPN postpaid klanten bij en in 2019 80.000. Verlies was er bij de mobiele submerken van KPN. In heel 2019 vertrokken 23.000 klanten.

Bundels met breedband en mobiel vonden minder aftrek in het vierde kwartaal. 2000 klanten vertrokken, maar in heel 2019 was de winst 59.000.

In de zakelijke markt boekt KPN naar eigen zeggen goede vorderingen door de migratie naar nieuwe diensten. KPN benadrukt de hoge NPS score van 19, tegenover 14 in 2018.

De omzet van KPN daalde opnieuw: van 1,436 miljoen naar 1,393 miljoen. De nettowinst verbeterde door kostenbesparingen: tegenover een verlies van 57 miljoen stond dit keer een winst van 84 miljoen. In heel 2019 zette KPN bijna 5,5 miljard euro om. De operationele winst over heel 2019 kwam uit op ruim 1 miljard euro.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond