Deel dit artikel
-

‘KPN en Ziggo vissen in steeds kleinere tv-vijver’

Het is kabelaar Ziggo niet gelukt om de voortdurende daling van kabeltelevisie een halt toe te roepen. Die conclusie trekt Telecompaper in het jongste rapport over de tv-markt.

Ziggo’s digitale tv-klantenbestand daalde voor het vierde kwartaal in rij naar 3,3 miljoen, waarmee 47,1 procent van de digitale tv-markt bereikt wordt.

Het nieuwe Ziggo Sport kanaal, exclusief voor Ziggo tv-klanten, helpt misschien bij het vasthouden van klanten, maar lijkt niet voldoende om de groei bij het bedrijf te laten terugkeren.

Ondanks het klantenverlies in het eerste kwartaal blijft Ziggo de onbetwiste marktleider, met meer dan 4 miljoen tv-klanten.

KPN won op de tv-markt weer terrein ten koste van kabelaanbieder Ziggo. KPN steeg 0,3 procentpunten in marktaandeel gedurende het eerste kwartaal, naar 29,2 procent Ziggo verloor 0,5 procentpunt en eindigde het eerste kwartaal met 51,7 procent.

KPN en Ziggo zullen in de toekomst een steeds kleinere vijver hebben om in te vissen, denkt Tecompaper. Telecompaper verwacht dat het aantal tv-aansluitingen zal blijven dalen. In de komende vijf jaar tot 2020 bedraagt de verwachte gemiddelde daling per jaar 0,6 procent. Bijna alle Nederlandse huishoudens hebben al een tv-aansluiting en steeds minder huishoudens nemen een extra aansluiting voor een tweede tv.

Deel dit bericht

7 Reacties

bert

Ik zou dikke daling verwachten van 2-3% jaar. Bij KPN wordt TV nog onbehoorlijk afgeprijsd, haast koppelverkoop, bij Ziggo is het al jaren koppelverkoop. Als je kijkt naar de kosten, is TV zeker bij de glasvezeljongens minimaal de helft van de kosten, en wordt er dus door internet-only abonnees flink aan het TV kijken van alles-in-eners gesponsord. Hier valt voor de overheid nog flink wat te ontkoppelen! Dan gaat de daling nog harder.

Willem

Vind het niks gek dat het zo gaat ; ze zijn te duur te veel storing als je belt naar de help desk krijg je iemand aan de lijn die het niet snapt ;De monteurs zijn waarde l2345s .Ik ga de boel opzeggen ben klaar met ziggo

Jasper

Wou dat ik weg kon bij ziggo, helaas is het enige alternatief op kabel een digitenne abonnement,.. En daar worden diverse kennisen ook niet vrolijk van dus ga ik niet aan beginnen.

Maar Ziggo heeft wel het abonnement van reeds €80,- verhoogt met 1,95. Ga zo door ziggo

Blikbanaan

Ik ging het kiest weg bij ziggo, zal moeten wachten tot kpl de koperkabel ooit zal vervangen voor glasvezel

Peter de Lange

Peter

Bij KPN wordt er voor klanten met koper niet veel meer geinvesteerd dus het is wachten op glasvezel, maar de prijzen gaan wel met 2.50 p/mnd omhoog ga zo door KPN…..

Roel

Na de fusie van UPC en Ziggo werkte onze tv maar half. Veel blokkerig beeld. Vervolgens nieuw CAI kabel gekregen en die moest weer door de muur want best wat werk kostte. Toen dat werkte gaf internet en bellen telkens storing. Als je dan krijgt te horen “ja meneer dan moet u de kabels vervangen of misschien ligt het aan uw decttelefoon”. De kennis is er alleen op basis oplossingsniveau. Ja tuurlijk, dat had ik al vervangen voor 30 euro op eigen kosten. Nu is dat niet het enige probleem maar een dergelijk bedrijf heeft maar 1 taak en dat lukt ze niet eens. Maar goed, Ziggo heeft dan ook haar hele klantenservice eruit gegooid dus eigenlijk praat je met een UPC medewerker. En dan ook nog ieder jaar een mail krijgen “we gaan de prijzen verhogen”. Natuurlijk Ziggo. Ik dacht dat de kosten van overname niet zouden worden doorbelast naar de klant. Wel dus? In ieder geval, digitale tv heb ik nu via Ziggo en glasvezel en bellen via XS4ALL. Stukken beter nu. Ben iets meer kwijt maar alles werkt nu eindelijk naar behoren. Maar goed onder de streep is XS4ALL ook van KPN dus het 1 pot nat.

F hendriks

Ik Was al klant uit de tijd van @home, zojuist overgestapt van ziggo nsar Kpn, veel problemen met de 2e en 3e horizon box, en nadat we ruim een week met div. Huizen geen internet, geen tv en geen telefoon hadden en een week tegen een muur heb moeten praten tegens mensen met een plank voor hun hoofd en die allemaal een verschillend verhaal vertellen of niet op de hoogte zijn van vele andere telefoontjes. Ik was er helemaal klaar mee, en als ze zo door gaan hoop ik dat ze nog meer klanten verliezen n die naar kpn overstappen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond