Deel dit artikel
-

Krantensites blijven in trek

Waar de papieren krant worstelt met zijn imago, weten de online versies de aandacht te verstevigen. De STIR Webmeter geeft aan dat dagbladsites in het eerste kwartaal van 2008 gemiddeld 43 procent van de Nederlanders ouder dan 13 hebben bereikt.

De cijfers van dit jaar zijn een stijging van 30 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat meldt Cebuco, de marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen.

De bezoeker komt ook vaker terug. De dagbladsites kregen maar liefst 94 miljoen bezoeken te verwerken in de eerste drie maanden van 2008. Een stijging van 60 procent in vergelijking met vorig jaar. Gemiddeld surft de bezoeker per maand 16 keer naar een krantensite. Per bezoek worden dan 4 tot 5 pagina’s bekeken.

De vergrijzing lijkt overal de kop op te steken, maar niet in het bereik van deze sites. Er is een groot aandeel jongeren onder de bezoekers van dagbladsites. In de categorie 20 tot 49-jarigen was er sprake van een bereik van 52 procent.

"Opvallend is vooral de groeiende groep jonge internetters die dagbladsites bezoeken. Hoewel misschien niet verknocht aan papier zie je dat de dagbladmerken ook op hen een grote aantrekkingskracht hebben", aldus Erik Grimm, Hoofd Onderzoek bij Cebuco.

Deel dit bericht

1 Reactie

Claudia Biegel

Hoe is het mogelijk dat anno 2008 een dergelijk onderzoek zich zo ouderwets beperkt tot mensen tot 49 jaar. Geen woord over de grote groep boven de 49 die echt nog niet dood en begraven is. Mensen die ruimschoots op het internet zijn te vinden. En wat betekent die opmerking dat de vergrijzing niet heeft toegeslagen? Of het een ziekte is.Onderzoekend Nederland ga toch eens met je tijd mee. Er komen iedere dag meer 50plussers bij. Vitale mensen, dynamische mensen die ieder moment van hun leven intens koesteren want voor hun geldt als voor geen ander: the future is now.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond