Ksa pakt overtredingen reclameregels aan
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft zeven waarschuwingen uitgedeeld voor overtredingen van reclameregels. De aanpak van reclame gericht op jongvolwassenen heeft hoge prioriteit voor de toezichthouder, omdat deze doelgroep meer risico loopt op een kansspelverslaving.
In twee van de gevallen ging het mis bij de samenwerking met een partnerorganisatie. Eén van de aanbieders sponsort een autosportevenement, waarbij onder andere het logo op een ‘pacecar’ te zien is. Deze auto werd na het evenement ook op de openbare weg waargenomen. Autoreclame is een vorm van ongerichte reclame en is verboden. De Ksa heeft de aanbieder hierop aangesproken, waarna deze direct met de samenwerkingspartner heeft afgesproken dat de auto alleen nog tijdens de races en op de evenementenlocaties te zien zal zijn.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd