Deel dit artikel
-

Kwantum zwaarder in online marketing en e-commerce

Met de aanstelling van Ronald van Dam zet Kwantum zwaarder in op een strategie waarin online marketing en verkoop een belangrijker rol krijgen.

Vandaag is de eerste werkdag van Van Dam, die vorig jaar vertrok als e-commercemanager van Corendon Vliegvakanties. In een bericht aan zijn relaties laat hij weten dat hij verantwoordelijk wordt voor de marketingactiviteiten van Kwantum in Nederland en België.

In een interview met Emerce magazine zegt hij: “Je kunt je afvragen waarom ik koos voor de markt van woondiscounters. Ik heb een verleden in achtereenvolgens Finance, Telecom, Energie en Travel. Iedere keer dat ik op een markt begon, stond deze aan het begin van grote veranderingen.” De woonmarkt is een van de laatste sectoren die nog een grote omslag naar online moet maken.

“Het is mijn taak om de formulestrategie door te vertalen naar online. Voorheen was de folder voldoende om mensen naar de winkel te krijgen, maar dat proces is in de afgelopen jaren heel snel gewijzigd. Door internet is men anders gaan winkelen.“

Kwantum is onderdeel van de beursgenoteerde Macintosh Retail Groep. De woonwinkel heeft een omzet van tweehonderd miljoen euro. Waar de fysieke winkels van de bedrijvengroep kampen met omzetdaling groeit de online omzet met tussen de vijf en tien procent. De modewinkels verkopen zowel via de eigen sites als die van Amazon, House of Fraser en Amazon.

In het eerste halfjaar van 2013 boekte Kwantum een online omzet van 1,6 miljoen euro. Dat is evenveel als het jaar ervoor. Het wordt Van Dams taak om dat aanzienlijk te helpen opschroeven. Concurrenten zijn bedrijven als IKEA en Leen Bakker.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond