Deel dit artikel
-

Kwart Valentijnscadeaus online gekocht

Waarschijnlijk zal ook dit jaar zeker een kwart van Valentijnscadeaus online zijn gekocht, waarbij mannen vaker een online aankoop doen dan vrouwen.

Sinds midden jaren negentig is Valentijnsdag ook een commercieel succes in Nederland. In 2018 vierden 31 procent van de Nederlanders Valentijnsdag.

Het sturen van een Valentijnskaart gebeurt nog steeds veel vaker via de post dan via internet. Voor het kopen van een cadeautje wordt ook nog steeds vaker een fysieke winkel bezocht (70 procent) dan een online aankoop gedaan (26 procent).

Hoe jonger ze zijn, des te groter is de kans dat Nederlanders Valentijnsdag vieren, constateert Motivaction. Van de millennials vierde in 2018 44 procent Valentijn, van Generatie Z was dat zelfs 47 procent. Oudere generaties hebben duidelijk minder met de dag der liefde.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond