Deel dit artikel
-

Groupon genereert meer omzet in EMEA

Beleggers reageren enthousiast op de kwartaalcijfers van koopjessite Groupon. Die waren beter dan die van het tweede kwartaal. De meeste groei voor Groupon wordt gerealiseerd in EMEA-landen.

De omzet ging naar 757,1 miljoen dollar, een stijging van 27 procent vergeleken met een jaar geleden. Het nettoverlies is met 21,2 miljoen echter groter geworden, 3 procent per aandeel.

EMEA zorgde voor de sterkste groei. In totaal kwamen er 24 procent meer (actieve) klanten bij, waarmee het totaal op 52 miljoen uitkomt. 23,5 miljoen daarvan bevindt zich in de VS.

Groupon haalt een deel van de omzet niet meer uit aanbiedingen, maar uit rechtstreekse verkoop en een dezer dagen lanceerde de onderneming bedrijfspagina’s om met Gouden Gids Yelp te concurreren.

Een substantieel deel van de omzet komt tegenwoordig via mobiele apparaten. 100 miljoen mensen hebben de Groupon-app gedownload.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond