Deel dit artikel
-

Meer online video-inkomsten voor RTL Nederland

RTL Nederland ontleent steeds meer inkomsten aan (online) video-advertenties. De omzet in de negen maanden van 2016 groeide 4,8 procent tot 347 miljoen euro. De zender kampt wel met een tegenvallende advertentiemarkt voor televisie.

Het bedrijfsresultaat voor Nederland bleef met 52 miljoen euro wel stabiel, zo blijkt uit de vandaag gepubliceerde kwartaalcijfers. De kwartaalomzet bedraagt 111 miljoen, een plus van 5,7 procent (EBITA: 26 miljoen).

RTL Nederlands online video-producties genereerden 1,1 miljard videoviews over de gemeten negen maanden. Dat is een groei van 98 procent ten opzichte van vorig jaar. In dat getal zitten ook de impressies van MCN-partners als StukTV.

De omzet van de totale groep bleef in het derde kwartaal met 1,3 miljard euro stabiel ten opzichte van vorig jaar, maar het bedrijfsresultaat daalde 3,3 procent naar 176 miljoen. Ook de nettowinst kwam lager uit, op 102 miljoen, tegen 113 miljoen vorig jaar.

De totale groep realiseerde 197 miljard bezoeken voor zijn websites en YouTube kanalen, wederom een forse stijging ten opzichte van vorig jaar.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jeroen

Met hoeveel procent groeiden de online video inkomsten dan bij RTL? De kop suggereert dat dit in het artikel staat, maar ik zie alleen 25% overall digitale groei. In een online videomarkt die meer dan 50% groeit is dat niet echt veel.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond