Deel dit artikel
-

Kwartaalomzet Shopify stijgt 48% tot 362 miljoen dollar

E-commerceplatform Shopify ligt op koers om het jaar 2019 af te sluiten met een omzet van 1,5 miljard dollar. De ontwikkelingen in het laatste kwartaal dragen daar stevig toe bij, want de omzet steeg met 48 procent tot 362 miljoen dollar.

Winst schrijft de organisatie uit Canada echter niet. Netto kwam het 28,7 miljoen dollar te kort. Dat is iets meer dan de 24 miljoen een jaar geleden, zo is af te leiden uit de financiële resultaten die zojuist werd gepubliceerd.

Webwinkels die Shopify als fundament voor hun digitale handel gebruiken, boekten in de drie maanden tot juli gezamenlijk een bruto handelswaarde (GMV) van 13,8 miljard dollar. Dat is 51 procent meer dan vorig jaar.

De Canadezen investeren momenteel veel in het internationaal opschalen van de activiteieten. De clouddiensten waren al in veel landen te gebruiken, maar er is een begin gemaakt met het lokaliseren van de activiteiten. Dat betekent bijvoorbeeld dat ondernemers Shopify sinds kort in het Nederlands kunnen gebruiken qua taal, maar ook qua afhandeling. Klanten kunnen gewoon met iDeal betalen.

In de VS biedt Shopify sinds kort fulfillmentdiensten. Webwinkeliers kunnen, tegen een kleine vergoeding, hun voorraden in magazijnen leggen die Shopify huurt op verschillende locaties in het land. In zekere zin ontstaat hier een e-commerceplatform dat vergelijkbaar is met Amazon, maar dan decentraal van opzet. Immers, Shopify zelf levert geen e-commercediensten. Dat doen platformpartners via hun respectievelijke plug-ins, zoals bijvoorbeeld Adyen, Mollie en Maxwell.

De omzet uit deze zogeheten Merchant Solutions nam in het tweede kwartaal met 56 procent toe tot 208,9 miljoen dollar. De overige 153 miljoen dollar omzet is afkomstig uit de verhuur van Shopify’s winkelsoftware aan ondernemers.

Foto: Daniel Weinand (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond