Deel dit artikel
-

Laadtijden vaak nog probleem bij websites AEX-fondsen

Fugro, Air France-KLM en Shell voeren de top 3 aan als het aankomt op een snelle laadtijd van hun website. Van de gehele top 25 van de meest verhandelde AEX-fondsen, loopt de prestatie echter flink uiteen, zo blijkt uit de tweede AEX Internet Performance Barometer.

Philips en KPN nemen respectievelijk de vierde en vijfde plek in bezit. Zowel Fugro als Air France-KLM zijn nieuwkomers in de lijst dit jaar. In de vorige Barometer stond KPN nog op de eerste plek met een laadtijd van 0,414 seconden.

Marc Woesthuis, directeur bij fullservice internetbureau TriMM, concludeert ook dit jaar weer grote verschillen. ‘We zien wel degelijk verbetering in de performance van de top 25 op de beurs. Maar nog steeds zijn veel van de Nederlandse bedrijven niet bezig met de snelheid van hun platform wereldwijd. En dat terwijl in veel onderzoeken snelheid als één van de belangrijkste afhaakredenen bij een website bezoek wordt genoemd.’

Op een telefoon of tablet springen afwijkende laadtijden meer in het oog doordat de beschikbare bandbreedte regelmatig veel lager is.

De Barometer is een initiatief van het Nederlandse fullservice internetbureau TriMM. Voor de metingen is gebruik gemaakt van Keynote. Vanaf verschillende plekken in Europa werden de homepages van de verschillende AEX fondsen één keer per uur gedownload. Het gemiddelde resultaat bepaalt de top 25 score in deze tweede versie van de AEX Internet Performance Barometer.

De resultaten

AEX fondsTijd (sec)
Fugro0.35
Air France-KLM0.577
Shell0.659
Philips0.821
KPN0.832
TNT Express0.932
DSM0.975
Aperam1.072
Randstad1.219
ING1.241
Boskalis1.512
Heineken1.667
Douwe Egberts2.053
SBM Offshore2.255
AkzoNobel2.36
Ahold2.572
PostNL2.675
Unibail-Rodamco2.929
Corio3.675
Unilever3.767
ASML3.797
Arcelor Mittal3.92
Wolters Kluwer4.472
Aegon4.567
Reed Elsevier4.818

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond