Lancering nieuw luisteronderzoek NLO vertraagd

Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft met onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het nieuwe luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar.
De onderzoekers hebben nog geen volledig panel en hebben dus nog onvoldoende grondstof om betrouwbare cijfers te rapporteren. Uit de eerste bevindingen blijkt dat het onboardingsproces en vervolgens het vasthouden van panelleden langzamer verloopt dan verwacht.
Respondenten maken gebruik van Ipsos’ MediaCell-meetapp. Uit deze beschrijving blijkt, dat dat een erg indringende app is. Zowel qua technische vereisten, als qua privacy. De app krijgt in de downloadwinkel van Apple een 1,3/5.
Het nieuwe luisteronderzoek maakt deel uit van het NMO Multimedia Panel dat de currencies van TV, radio en online media voedt. Het panel voldoet aan internationale normen voor ontwerp, gegevensverzameling en -verwerking en zal bestaan uit 3.500 personen, die allen worden uitgerust met de Ipsos’ meetapp.
Foto: Skinny Guy Lover (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond