Deel dit artikel
-

LB Icon fuseert met Framfab (update)

De directies van LB Icon en Framfab stellen een fusie van hun bedrijven voor. Gecombineerd zijn de interactieve bureaus goed voor een omzet van 160 miljoen euro en 1200 werknemers in tien landen.

De fusie vindt plaats door een overname van LB Icon door Framfab, waarbij elk LB Icon aandeel goed is voor vijftig nieuwe aandelen in Framfab. De fusie zou ‘synergie-effecten’ opleveren van 2,11 miljoen euro op jaarbasis, vanaf 2007.

Er wordt een nieuwe naam gekozen en de board zal bestaan uit Katarina Bonde, Michiel Mol, Fred Mulder, Robert Pickering en Sven Skarendahl, die als chairman zal fungeren. Het executive management zal bestaan uit Robert Pickering (CEO), Jan Norman (CFO), Theo Cordesius (EVP) en Jesper Andersen (EVP).

De bedrijven zeggen geen overlap in klanten te hebben. De fusie zou eind juli afgerond moeten worden. De aandeelhouders van beide bedrijven moeten nog instemmen met de fusieplannen.

LB Icon, in Nederland bekend als Lost Boys, heeft in Nederland zo'n 135 medewekers; bij Framfab werken ongeveer 25 mensen. De komende weken gaan de bedrijven kijken welke operaties samen kunnen worden gevoegd, aldus COO Theo Cordesius van LB Icon/Lost Boys tegen Emerce. "Dan gaan we kijken naar de overhead en zaken als IT en de kantoren. Op die gebieden kunnen eventueel zaken worden samengevoegd"

Cordesius: "We zitten in een groeimarkt, en in personeelscapaciteit zullen we in de loop van 2006 groeien. Lost Boys neemt op dit moment nieuwe mensen aan."

Het nieuwe gecombineerde bedrijf is straks marktleider in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Denemarken, Zweden, Belgie en Nederland. Het Verenigd Koninkrijk is de belangrijkste geografische markt, met een bijdrage van 32 procent aan de totale omzet. Gevolgd door Duitsland (21%), de Benelux (16%), de Scandinavische landen (14%), de Verenigde Staten (9%), Spanje (9%) en Italie (3%).

 

Deel dit bericht

2 Reacties

Peter

Dat is geweldig nieuws! Het is nu wel duidelijk dat Lost Boys de juiste strategie en de langste adem heeft gehad. En dat terwijl een paar jaar geleden iedereen dacht dat ze op sterven na dood waren. Als ik het verhaal lees zie ik echter eerder dat LB Icon Framfab overneemt en niet andersom. De CEO blijft Pickering, 3 van de 5 Boardmembers komen van LB Icon en Michiel Mol is met Red Valley met 25% veruit de grootste aandeelhouder. Dat zegt genoeg lijkt me.

Helga

Zat eraan te komen. Wel jammer voor alle FF die naar LB zijn gegaan.. Wel een goede reden om de laatste rotte appels er ook uit te gooien.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond