Deel dit artikel
-

Leuvense start-up Adshot haalt 320.000 euro voor gamingmarketing

De Leuvense start-up Adshot haalt 320.000 euro op om zijn platform voor gamingmarketing en sponsorship verder uit te bouwen. Onder andere Steven Van Belleghem (Nexxworks), Pieter Janssens (Intracto), Reinhart De Lille (RL Inventive) en imec.istart investeren mee.

Gaming video’s op streamingplatformen als YouTube en Twitch zijn populairder dan Netflix en HBO samen. E-sports staan bij jonge Amerikaanse kijkers op dezelfde hoogte als basketbal en baseball. Adshot – deelnemer aan Start it @KBC en het imec.istart programma – speelt naar eigen zeggen in op de populariteit van gaming.

De webapplicatie van het bedrijf gebruikt slimme data om betaalde samenwerkingen tussen merken en (live) gaming influencers te faciliteren. Van het vinden van de juiste influencers tot de betaling: alles verloopt via hetzelfde platform. Onder andere Pizza Hut bereikt op die manier al een jong, totaal nieuw publiek.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond