Liberty laat merk UPC sneuvelen voor Ziggo

Het merk UPC verdwijnt in het Nederlandse straatbeeld. Ziggo is een sterker geladen en gepositioneerd merk, dus dat krijgt van de nieuwe eigenaar voorrang.
“Ziggo wordt het merk van de gecombineerde activiteiten. Het is nationaal een sterk merk”, laat moederbedrijf Liberty Global met een enkele zin weten (PDF).
Waar UPC afgelopen jaren veel investeerde in verkoop, stak Ziggo (ook) in op het bouwen van een sterk merk. Die investeringen betalen zich nu uit. Zonder al te grote drempels verwierven de oranje letters van de kabelaar in vrijwel heel Nederland een mentale positie bij de consument. Dat ondanks het feit dat Ziggo in minder dan de helft van het land actief is.
Als Liberty Global spreekt over synergie is de merkpositie daar een voorbeeld van. De inbreng van de Amerikanen bij Ziggo: een geoliëde pan-Europese organisatie met een sterke positie op de hardware- en rechtenmarkt.
Foto: Wikimedia (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
KoalaBear
Gelukkig!
Ton
Daar sta ik niet raar van te kijken. Ziggo heeft een betere naam opgebouwd dan UPC. Hopen dat die goede naam ook zo blijft!