Deel dit artikel
-

Lichte omzetdaling VodafoneZiggo

Telecombedrijf VodafoneZiggo zag de omzet in het eerste kwartaal van 2019 met een procent afnemen tot 963 miljoen euro. Een van de redenen daarvoor is de afname in abonnementsgelden voor video-on-demand.

De operationele winst daarentegen steeg met de helft tot 46 miljoen euro, zo laten de kwartaalcijfers zien (PDF) .

Zowel de mobiele activiteiten als de kabeltak laten een daling in de verkopen zien. Bij het Ziggo-gedeelte gaat het om een procent afname, bij Vodafone Nederland om 4,5 procent.

Een van de redenen voor de krimp bij Ziggo is de daling van inkomsten uit video-on-demand-diensten. En een prijsstijging leidde tot het verlies van negenduizend ‘omzet genererende eenheden’. De omzetdaling bij Vodafone komt vooral door lagere verkoopaantallen van smartphones.

De leiding van het bedrijf uit Utrecht zegt: “We liggen een jaar voor op schema bij het realiseren van kostenbesparingen van 210 miljoen euro per 2020.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond