Ligatus met AppNexus in programmatic native advertising

AppNexus en Ligatus sluiten een strategische samenwerking die native advertising naar het programmaticdomein brengt in negen Europese landen.
De partijen maakten de overeenkomst vanochtend bekend. Hij heeft ook betrekking op de Nederlandse markt aangezien Ligatus, dochter bij uitgeefbedrijf Gruner + Jahr, hier ook actief is.
De kwalitatief hoogstaande redactionele sites binnen het Ligatusnetwerk bieden premium audiences maken ze toegankelijk voor programmatic native campagnes.
Via AppNexus krijgen tradingdesks en DSP toegang tot dit netwerk, dat maandelijks 31 miljard impressies claimt in negen landen.
De samenwerking heeft tot concreet gevolg dat bezoekers van een website, in theorie, meer op hun persoon toegesneden advertorialachtige reclameuitingen krijgen te zien in plaats van grafische banners. Voor adverteerders wordt voor deze tekstuele reclamevorm een hogere rendement geclaimd.
Foto: Thomas8047 (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond