Lightspeed (ex-SEOshop) in ‘subscription commerce’

Maandelijks nieuwe scheermesjes of wekelijks een nieuwe bos bloemen thuisbezorgd. Beiden zijn voorbeelden van subscription commerce, een vorm van e-commerce die het voormalige SEOshop, nu Lightspeed geheten, kan bieden.

Daartoe werkt het samen met Mempay. De Rotterdams ontwikkelden betaaltechnologie die online abonnementenhandel door webwinkels mogelijk maakt. “We werken al voor de supermarkt Coop en Bundles”, zegt productmanager Jessica Hoogsteen “en richten ons op food en verzorging”. Het systeem leent zich net zo goed voor tijdschriften, wijn of ondergoed.

Mempays systeem draait ook op Magento en Woocommerce, onderdeel van WordPress en is compatibel met iDEAL, Bancontact Mister Cash en creditcards.

Vanuit Lightspeed wordt het als hosted-app aangeboden en is dus beschikbaar voor webwinkels die een of meerdere producten via abonnementen aan de man willen brengen. Daarvoor betalen ze een abonnement en een commissie per transactie.

*) Zie ook: ‘Subscription commerce: feature of nieuw product?‘, Emerce Magazine (#126), november 2013

Foto: Keoni Cabral (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug