Deel dit artikel
-

LinkedIn zet in op multi-app beleid

LinkedIn gaat meer mobiele apps uitbrengen, ondanks het geflopte Intro. Dat vertelde CEO Jeff Weiner donderdag bij de toelichting op de kwartaalcijfers. Al bijna de helft van het bezoekersverkeer komt van mobiele gebruikers.

In maart stopte LinkedIn met de mailap Intro, die Gmail, Google Apps, AOL Mail, Yahoo mail en iCloud integreerde met het zakelijke netwerk. Zo werd een kort biografie getoond van de afzender. De belangstelling bleek echter minimaal. Welke apps LinkedIn gaat uitbrengen is niet bekend, maar LinkedIn lijkt dezelfde multi-app ambities te hebben als Facebook, dat met  Instagram, Messenger, WhatsApp, Paper en Moves inmiddels al een aardig rijtje titels heeft.

LinkedIn, met inmiddels driehonderd miljoen leden, meldde over het eerste kwartaal een omzet van 473,2 miljoen dollar, 46 procent meer dan een jaar geleden. Het verlies kwam uit op 13,4 miljoen. De resultaten waren beter dan verwacht. Volgens Weiner is vooral groei gerealiseerd in landen als China. Het merendeel van de omzet komt nog steeds van de thuismarkt.

De omzet voor abonnementen steeg naar 95,5 miljoen dollar, 46 procent meer dan een jaar geleden. Adverenties brachten ruim 100 miljoen op. Voor het huidige kwartaal rekent LinkedIn op 500 tot 505 miljoen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Joost

Als Linkedin 100 mln verdient met advertenties en 95,5 mln met abonnementen waar wordt dan de andere 277,7 mln dollar van de omzet van 473,2 dollar mee verdiend, data?

Jan Libbenga (redactie Emerce)

Volg de link in het artikel en je ziet een nadere uitsplitsing van de omzet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond