Deel dit artikel
-

LinkedIn Stories nu ook voor bedrijfspagina’s

Na de uitrol van LinkedIn Stories voor Nederlandse gebruikers eerder deze maand, is de nieuwe door Instagram geïnspireerde functie nu ook beschikbaar voor bedrijfspagina’s. Nederlandse bedrijven en merken kunnen zelfs als eerste in Europa Stories testen, waarbij korte video’s, foto’s maximaal 20 seconden zichtbaar is.

LinkedIn Stories biedt volgens de Microsoft dochter ‘een authentieke manier voor merken om dagelijks nieuws en highlights te delen met hun publiek, wat extra belangrijk is in een tijd waarin ons land de eerste stappen zet in de versoepeling van de lockdown.’

Stories is een formule die in eerste instantie is ontwikkeld door Snapchat, maar al gauw werd gekopieerd door Instagram, Facebook en Twitter.

Doordat Stories 24 uur lang zichtbaar zijn, kunnen bedrijven op relevante momenten inhaken op actuele ontwikkelingen.

De nieuwe tool is beschikbaar in de mobiele LinkedIn-app in de App Store en Google Play en de gepubliceerde content is 24 uur zichtbaar voor Nederlandse volgers. Alleen pagina’s gevestigd in Nederland en met Nederlandse beheerders hebben toegang tot LinkedIn Stories.

KLM is een van de eerste bedrijven die de Stories-functie hebben getest en geintegreerd in hun digitale communicatiestrategie. Het luchtvaartbedrijf wil tijdelijke updates delen in een professionele context. De eerste resultaten zijn volgens het bedrijf veelbelovend: ‘We zien dat onze volgers de interactie met KLM via LinkedIn Stories leuk vinden.’

Foto boven Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond