Deel dit artikel
-

Lonely Planet gaat in social commerce

Lonely Planet heeft TRILL Travel gekocht, een bedrijf dat met behulp van AI-technologie foto’s van influencers analyseert en automatisch linkt aan boekingssites. Gebruikers kunnen een hotel, excursie of restaurant boeken door een foto aan te raken.

Lonely Planet wil met deze aankoop zijn rol in de customer journey verlengen. De content van de uitgever wordt voor de reis gebruikt. Door met TRILL in zee te gaan, worden reizigers tijdens de trip ook geholpen doordat ze visueel kunnen zoeken en boeken.

TRILL stelt dat 70 procent van de Instagram-content te maken heeft met reizen. Consumenten willen graag dezelfde beleving boeken. In fashion is social commerce al groeiende, voor travel was er nog niet zoveel. Zo is TRILL ontstaan.

De zogeheten Tastemakers die TRILL van content voorzien, zijn mensen die hun Instagram-account koppelen met TRILL. Vervolgens worden de foto’s automatisch geanalyseerd en voorzien van een boekingslink gepubliceerd op de website van TRILL. Wanneer er daadwerkelijk wordt geboekt, ontvangt de Tastemaker commissie. In een dashboard is vervolgens te zien hoeveel clicks, boekingen en commissie de foto’s opleveren.

Lonely Planet zal de technologie van TRILL Travel integreren in zijn digitale kanalen. De bedoeling is om het Pathfinders-programma – een groep reisexperts die hun tips delen op de website – te vernieuwen. Net als bij TRILL delen de Pathfinders in de commissie die boekingen opleveren. “Deze tweezijdige marktplaats helpt reismerken om directe boekingen te stimuleren met behulp van organische social content en dient als verdienmodel voor contentmakers,” aldus Lonely Planet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond