L’Oréal koopt internationale homepages Youtube af
L’Oréal heeft tot woensdag de homepages van Youtube in vijf grote Europese landen compleet afgekocht. Het bedrijf onderzoekt de effectiviteit van merkbouwende reclame (branding) op het web.
Gedurende vijf dagen toont L’Oréal Group iedere dag een ander merk op de Youtubes in Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje. Daarvoor zet het de merkgeurtjes Armani, Cacharel, Diesel, Lancômel, Ralph Lauren en Yves Saint Laurent in. Ieder merk zal iedere dag zijn eigen commerciële boodschap uitdragen op het web.
De timing van het onderzoek is scherp getimed. Het Franse L’Oréal zet zijn campagnes breed in op een moment dat de meeste Europeanen zich op het laatste moment online beraden op hun kerstboodschappen. De meeste webwinkels kunnen nog garanderen dat bestellingen die tot woensdag worden gedaan voor kerst worden afgeleverd. Daarna loopt de Franse campagne dan ook af.
De campagne is opgezet door het Franse bureau Fred & Farid en mediabureau ZenithOptimedia was verantwoordelijk voor de media-inkoop. ZenithOptimedia zit deze dagen samen met mensen van Youtube aan de knoppen om de effectiviteit van deze merkbouwende reclames, ook wel: branding, te onderzoeken.
Online video is een van de vier pijlers van L’Oréals digitale strategie. Die strategie ontwierp het onder meer met Google. De Franse modemensen krijgen als onderdeel daarvan ook toegang tot vroege beta versies van reclamegerelateerde Google-producten.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond