Deel dit artikel
-

Loterijen geven meest uit aan offline reclame Koningsdag: ruim € 6,8 miljoen bruto

De Nationale Postcode Loterij heeft in de aanloop naar Koningsdag bijna 3,6 miljoen euro (bruto) uitgegeven aan offline mediabestedingen. dus uitingen op televisie, op de radio, in bladen en out of home. De Staatsloterij volgt met een ruime 3,2 miljoen euro.

Samen hebben de kansspel bedrijven ruim 6,8 miljoen euro (bruto) uitgegeven aan (offline) reclame rondom de feestdag, zo blijkt uit onderzoek van Adfact.

In tegenstelling tot de laatste ’grote’ feestdagen (Pasen en de eindejaar-feestdagen) waarbij de grote supermarktketens het meeste uitgaven aan (offline) advertenties, zien we deze Koningsdag de Nationale Postcode Loterij en de Staatsloterij ferm bovenaan ‘de Top 5’. Pas op een derde plaats, en met veel minder uitgaven dan de loterijen, komen we een eerste supermarktketen tegen. Het Duitse Lidl, met bruto bijna 730 duizend euro.

De roep vanuit verschillende instanties, het publiek en de politiek op een verbod (of inperking) op (online) gok reclames heeft klaarblijkelijk geen invloed op de mediabestedingen van deze kansspel bedrijven.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond