Deel dit artikel
-

Macy’s zet in op VR en AR

Het Amerikaanse warenhuis Macy’s heeft goede ervaringen met VR. Uit proeven is gebleken dat consumenten minder snel bestellingen retourneren nadat ze meubels via VR hebben kunnen bekijken.

In november heeft Macy’s 69 filialen voorzien van VR for Furniture. Daarbij kunnen klanten meubels virtueel rangschikken of combineren.

Macy’s heeft recentelijk ook, samen met partner Marxent, augmented reality toegevoegd aan zijn iOS app, waardoor het ‘passen’ van meubels ook zonder VR-bril mogelijk wordt. Volgend jaar komt deze optie Visualize Your Space ook beschikbaar voor Android.

Macy’s lanceert verder ook een virtuele spiegel, waarbij 250 schoonheidsproducten waaronder cosmetica kunnen worden uitgeprobeerd. Zo kunnen ze virtuele oogschaduw aan hun gezicht toevoegen. De spiegels staan al in 50 filialen. De mogelijkheden worden later ook in de app verwerkt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond