Deel dit artikel
-

Mager eerste kwartaal voor DHL

DHL erkent dat het eerste kwartaal niet denderend was. De totale groep realiseerde een omzet van 20,3 miljard euro, een lichte daling ten opzichte van 2023. De operationele winst was minder hoog dan verwacht: 1,3 miljard. Toch spreekt de vervoerder van een solide start van het jaar.

Express had te kampen met een tegenvallende vraag, waardoor de omzet net boven de 6 miljard eindigde. BIT leverde 30 procent in en eindigde op 632 miljoen.

De e-commerce opbrengsten bedroegen 1,6 miljard euro, een groei van 8,5 procent, maar EBIT viel met 60 miljoen beduidend lager uit dan een jaar eerder.

De thuismarkt deed het wel goed, met 4,2 miljard omzet en EBIT van 194 miljoen.

Dat maakte de Duitse DHL Group vanochtend bekend bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Op groepsniveau daalde de omzet een fractie tot 20,3 miljard euro.

Over de volle breedte let het concern op de kosten om de cijfers gezond te houden. Met het oog op de toekomst investeert het in s omnishoring, e-commerce, duurzaamheid en digitalisering. Dat zijn de vier kernthema’s.

Het e-commercevolume sinds eind 2019:

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond