MamaLoes stapt over op Shopware

De webwinkel voor babyartikelen MamaLoes ruilt Magento in voor Shopware als technische motor achter zijn e-commerceactiviteiten.
Voor de replatforming heeft MamaLoes de afgelopen anderhalf jaar nauw samengewerkt met Zeo, Huis voor Online marketing en Webdevelopment. Een van de doelen van de omkat is het kunnen faciliteren van een marketplacefunctie. Shopware is een zogeheten headless, API-first platform.
MamaLoes moest zich op zijn toekomst oriënteren omdat zijn eerdere e-commercesysteem Magento versie 1 uitfaseert.
In een persbericht zegt het bedrijf uit Goirle: “Voor MamaLoes biedt deze stap de mogelijkheid om de huidige positie als marktleider uit te breiden in binnen- en buitenland, en om de langgekoesterde wens voor het starten van een eigen marketplace te verwezenlijken.” In zo’n omgeving kunnen derde partijen onder voorwaarden hun eigen producten in de schappen van de webwinkel leggen.
Foto: Neil Barnwell (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond