Deel dit artikel
-

Mark Read wordt nieuwe CEO van WPP

Na een zoektocht binnen en buiten de organisatie is interim Mark Read verkozen tot de vaste, nieuwe topman van bureaunetwerk WPP.

Dat maakten de Engelsen zojuist officieel bekend aan de markt, wat niet meer dan een bevestiging is van een gerucht dat sinds vorige week boven de markt hangt.

Read zit al tien jaar in de top van het reclameconcern. Hij nam in april de leiding tijdelijk op zich toen het bestuur zijn vertrouwen opgezegde in toenmalig CEO Martin Sorrell. Die investeerde 300 miljoen euro in MediaMonks uit Hilversum om daar weer een nieuwe, digitaal concern van te maken.

Met de bevestiging van Read vandaag geeft WPP aan dat het door wil met de dagelijkse gang van zaken. Men wilde niet wachten tot de presentatie van de kwartaalcijfers morgen.

De nieuwe topman gaat jaarlijks 975.000 pond verdienen en een bonus van maximaal 250 procent zijn reguliere vergoeding.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond